قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن

قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن

قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن

تقاضای بالای صنایع مختلف به مواد اولیه موجود در دل طبیعت سبب شده که استفاده از سنگ شکن‌ها بیشتر از قبل شود. سنگ‌های معدنی پس از خروج از دل زمین به سمت خطوط فرآوری فرستاده شده و با کمک سنگ شکن ها، نوار نقاله، فیدر و … عملیات کوچک کردن بر روی آن‌ها انجام می‌شود تا قابل استفاده در کارخانجات دیگر باشد. در این فرآیند تجهیزات زیادی استفاده می‌شوند که یکی از شناخته‌ترین آن‌ها، سنگ شکن هیدروکن است.

سنگ شکن هیدروکن چیست؟

سنگ شکن‌ها انواع مختلفی دارند و سنگ شکن هیدروکن از جمله پرکاربردترین این دستگاه‌هاست که به دلیل عملکرد بسیار قوی خود در خطوط فرآوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک سنگ شکن هیدروکن می‌توان ظرفیت خط تولید را افزایش داد و انواع سنگ‌ها را با کمک آن تبدیل به قطعات کوچک کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که سبب کاربرد وسیع این سنگ شکن شده است، قابلیت استفاده از آن در هر شرایط آب و هوایی است. فرقی نمی‌کند خط تولید خود را در چه هوایی تاسیس می‌کنید، در هر صورت سنگ شکن هیدروکن متناسب با شرایط منطقه پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن سیستم روغن کاری خودکار بکار رفته در ساخت سنگ شکن، سبب طول عمر بیشتر آن شده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

در هیدورکن خردایش بر عهده دو قطعه منتل و کانکیو است. ابتدا سنگ‌های معدنی را از طریق دریچه ورودی به دستگاه سنگ شکن هیدروکن تزریق کرده و سپس با بسته شدن فاصله بین دو قطعه منتل و کانکیو، عملیات خردسازی انجام می‌گیرد. طراحی قطعات هیدروکن به شکلی است که کانکیو در داخل قطعه‌ای به نام تاپ شل قرار گرفته و منتل بر روی شفت اصلی جای می‌گیرد. در سنگ شکن هیدروکن می‌توانید با کمک جک بالابرنده اندازه ذرات را مشخص کنید.

قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن

مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ شکن هیدروکن عبارتند از :

  • ظرفیت بالا و عملکرد قوی
  • نصب در مرحله اول یا دوم خطوط خردایش سنگ‌های معدنی
  • قادر به خرد کردن سنگ‌های سخت و نیمه سخت
  • کاربرد وسیع در کارخانجات تولید شن و ماسه
  • نصب راحت
  • سیستم روغن کاری خودکار
  • مناسب تمام شرایط آب و هوایی
  • بدنه محکم و مقاوم

قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن کدامند؟

فرقی نمی‌کند از چه سنگ شکنی در کارخانه خود استفاده می‌کنید، در هر صورت هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض یا تعمیر برخی از قطعات سنگ شکن خواهید داشت. سنگ شکن‌ها در برخورد دائم با سنگ‌های سخت هستند و این برخوردها سبب می‌شود که قطعات آن دچار سایش شوند؛ در نتیجه با تعویض قطعه سنگ شکن به کارایی اولیه خود بازگشته و می‌تواند مانند روز اول به کار خود ادامه دهد. در سنگ شکن هیدروکن برای پیدا کردن قطعه خراب سختی زیادی نخواهید کشید زیرا بر روی آن یک نمایشگر کوچک قرار گرفته است تا در صورت خرابی قطعه به شما خبر دهد. با خراب شدن قطعه، بر روی نمایشگر با ظاهر شدن رنگ قرمز متوجه خرابی قطعه خواهید شد.

  • کانکیو: همانطور که اشاره شد وظیفه خردایش سنگ‌های معدنی در سنگ شکن هیدروکن بر عهده قطعه‌ای به نام کانکیو و منتل است. کانکیو دارای انواع مختلفی از جمله کانکیو 4 شاخک، کانکیو 2 شاخک، کانکیو 7 شاخک، کانکیو 8 شاخک، کانکیو 5.5 شاخک و کانکیو 6.5 شاخک بوده که بسته به مدل هیدروکن باید قطعه خاص آن را خریداری نمایید.
  • منتل: از آنجایی که منتقل نسبت به سایر قطعات برخورد بیشتری با سنگ‌های سخت وارد شده به دستگاه دارد، هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض آن پیدا خواهید کرد.
  • هد سنتر: برای افزایش طول عمر منتل و حفظ سلامت آن، یک قطعه به نام هد سنتر بر روی شفت اصلی نصب می‌شود که وظیفه آن محافظت از منتل است.
  • باتمشل: همانطور که هد سنتر وظیفه نگهداری از منتل را برعهده دارد، باتمشل هم برای نگهداری از کانکیو به کار می‌رود. باتمشل از جنس فولاد کربن ساخته می‌شود تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت بالایی داشته باشد.
  • پمپ روغن: سیستم روغن کاری خودکار سنگ شکن هیدروکن از جمله بزرگترین نکات مثبت آن است که برای کارکرد صحیح آن باید به پمپ روغن دستگاه توجه داشته باشید. با سالم بودن سیستم روغن کاری خودکار، سرو صدای دستگاه کاهش خواهد یافت و برای مدت زمان بیشتری بدون مشکل کار می‌کند.
  • کولر سنگ شکن هیدروکن: یکی از قطعاتی که به افزایش طول عمر دستگاه کمک می‌کند، کولر آن است. این کولر با روشن شدن دستگاه شروع به کار کرده و مانع از تولید گرمای بیش از حد خواهد شد که نتیجه آن افزایش طول عمر قطعات خواهد بود. برای هر شرایط آب و هوایی، درجه خاصی از کولر کاربرد دارد. به طور مثال اگر سنگ شکن را در منطقه‌ای خنک قرار می‌دهید، کول مدل 360 کافی خواهد بود اما اگر در محیطی گرم زندگی می‌کنید، کولر هیدروکن 660 انتخابی مطمئن‌تر است.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *