بهترین سنگ شکن صنعتی

بهترین سنگ شکن صنعتی

بهترین سنگ شکن صنعتی

آیا نیاز به خط تولید برای تولید شن و ماسه داشته و هنوز تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری نکرده‌اید؟ نمی‌دانید بهترین سنگ شکن صنعتی برای هدف کارخانه شما چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید هنگام جستجو و خرید تجهیزات کارخانه، دید کلی نسبت به انواع سنگ شکن‌های صنعتی و سایر تجهیزات و لوازم سنگ شکن داشته باشید.

انواع سنگ شکن‌ها از لحاظ محل نصب

سنگ‌های معدنی پس از استخراج باید به اندازه‌های کوچکی تبدیل شوند تا بتوان از آن‌ها در صنایع دیگر استفاده کرد. استفاده از چندین نوع سنگ شکن صنعتی در یک پروژه و نصب آن‌ها برای خردایش سنگ‌های معدنی، امری کاملا طبیعی است. تنها با یک نوع سنگ شکن نمی‌توان شن و ماسه ریز تولید کرد و برای رسیدن به این هدف، باید چندین دستگاه در کنار هم قرار گیرند. در بیشتر خط تولیدها، سنگ شکن‌های اولیه، ثانویه و ثالثیه نصب می‌شوند تا سنگ را به اندازه، شکل و قوام دلخواه کاهش دهند؛ البته همه پروژه ها به تمام مراحل نیاز ندارند.

بهترین سنگ شکن صنعتی

  1. سنگ شکن‌های اولیه

به عنوان اولین مرحله در خطوط تولید (پس از استخراج از یک سایت معدن)، سنگ شکن‌های اولیه را نصب کرده تا سنگ‌های بزرگ را به اندازه قابل استفاده در سنگ شکن‌های دیگر تبدیل کنند. سنگ شکن‌های فکی و مخروطی اغلب به عنوان سنگ شکن اولیه بکار می‌روند اما بهترین نوع سنگ شکن اولیه صنعتی، سنگ شکن فکی است که توانایی قابل توجهی در خرد کردن انواع سنگ‌ها داشته و حتی می‌تواند سنگ‌های بسیار سخت را نیز کوچک کند.

  1. سنگ شکن‌های ثانویه

در سنگ شکن‌های ثانویه، نسبت کاهش اندازه تا حد قابل توجهی نسبت به سنگ شکن‌های اولیه کاهش می‌یابد. سنگ شکن‌های مخروطی اغلب در ایستگاه سنگ شکن ثانویه قرار می‌گیرند زیرا از نظر تغذیه، تنظیم دستگاه و سرعت گزینه مناسبی برای انواع خطوط تولید به شمار می‌روند. علاوه بر آن دستگاه سنگ شکن کوبیت هم کاربرد زیادی به عنوان سنگ شکن مرحله دوم دارد و می‌تواند در هر ساعت حجم قابل توجهی از سنگ را به ذرات کوچک تبدیل کند.

  1. سنگ شکن‌های ثالثیه

هدف مرحله سوم یا مرحله کاهش نهایی فرآیند خرد کردن، اندازه و شکل دادن سنگ یا مواد به یک محصول قابل فروش است. در کارخانجات تولید شن و ماسه و آسفالت، سنگ شکن‌ها ثالثیه یا ماسه سازها نصب می‌شوند. این سنگ شکن‌ها اندازه سنگ‌های ورودی را به 0 الی 6 میلی‌متر کاهش می‌دهند.

در خط تولید علاوه بر سنگ شکن‌ها، به تجهیزات دیگری نظیر سرند، نوار نقاله، فیدر، ماسه شور، خشک کن و … هم نیاز است که در کنار دستگاه‌های خردایش سنگ‌های معدنی، به جابجایی، شست و شو و خشک کردن محصولات کمک می‌کنند.

بهترین سنگ شکن صنعتی

بهترین سنگ شکن صنعتی

به طور دقیق نمی‌توان گفت که کدام سنگ شکن، بهترین سنگ شکن صنعتی است زیرا همانطور که در بالا اشاره شد، مجموعه‌ای از سنگ شکن‌ها به خط تولید کمک خواهند کرد تا محصول نهایی تولید شود. بدون سنگ شکن اولیه، خوراکی برای سنگ شکن ثانویه وجود نخواهد داشت و بدون سنگ شکن ثانویه، نمی‌توان از دستگاه‌های ماسه ساز استفاده کرد. انتخاب بهترین سنگ شکن صنعتی بسته به هدف هر خط تولید، جنس سنگ و ظرفیت سنگ شکن متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر سنگ شکنی با ظرفیت 25 تن در ساعت برای خط تولید شما مناسب است، دلیلی ندارد سنگ شکنی با ظرفیت 35 تن خریداری کنید زیرا این کار باعث خواهد شد تا هزینه زیادی برای سنگ شکن پرداخت نمایید در صورتی که نیازی به آن ندارید.

نوع سنگ در انتخاب بهترین سنگ شکن صنعتی اهمیت زیادی دارد

ماسه سنگ، سنگ آهک، شن و گرانیت بدون شک رایج‌ترین سنگدانه هایی هستند که امروزه در صنعت ساختمان استفاده می‌شود اما این سنگ‌ها دارای سختی و سایندگی بسیار متفاوتی هستند. نوع سنگی که قصد دارید در خط تولید خود استفاده کنید، سنگ شکن‌های مورد استفاده در خط تولید را تعیین می‌کند. هرچه بیشتر در مورد نوع سنگی که می‌خواهید خرد کنید و کاربرد نهایی آن بدانید، انتخاب بهترین تجهیزات برای دستیابی به اهداف پروژه آسان‌تر خواهد بود. پیش از خرید بهترین سنگ شکن صنعتی بهتر است تحقیقات کاملی راجع به کاربرد هر سنگ شکن و نوع سنگ مناسب آن انجام دهید تا خط تولید شما بهترین عملکرد را داشته باشد. برای خرید انواع دستگاه سنگ شکن می‌توانید با کارشناسان ما در دلتاکراشر تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *